Ugrás a tartalomra

Költöztetés mesterfokon, a koronavírus idején is!

2020. április 8., szerda – 08:41

Költöztetés mesterfokon, a koronavírus idején is!                                             

Ha már megtaláltuk álmaink lakását, túléltük az eladás, vásárlás heteit, hónapjai, akkor vár még ránk egy végső, gyakran embert próbáló feladat: a költözés. Sokan használt banános-, és kartondobozokat vadászva, kölcsönkért furgonnal cikázva vállalják a cipekedés terhét, mások inkább tapasztalt költöztető cég mellett teszik le a voksukat. A hazai és nemzetközi költöztetésben sokéves tapasztalattal rendelkező MoveArtis Kft. tulajdonosával, Tóth Zoltánnal régi barátként beszélgettünk munkájukról, tapasztalatairól és a költöztetés érzelmi hátteréről. 

Tóth Zoltán/Moveartis
Tóth Zoltán Moveartis.com

Mikor kezdtél el költöztetéssel foglalkozni?

1991-kezdtem dolgozni egy osztrák költöztető cégnél. Már akkor ámulatba ejtett, hogy az osztrák kollégák milyen gondosan pakolják ki a szekrényeket, rendszerezik a tárgyakat, feliratozzák a csomagokat, hogy a céllakásban mindent újra a megfelelő szekrénybe, polcra tudjanak visszatenni a megrendelő maximális kényelme érdekében.

A költözés, mely területére terjed ki a működésetek?

Komplex költöztetési szolgáltatás mellett profi otthonszervezési tanácsadással is állunk ügyfeleink rendelkezésére, szakember segítségével könnyebb lehet szelektálni, rendszerezni és megtervezni az ingóságok új helyét.  A MoveArtis-handy szolgáltatásunk népszerű. Ez a költöztetés előtt ás után a bútor szét- és összeszerelést, a képek és falipolcok rögzítését, lámpatestek felszerelése, mosógép, mosogatógép beszerelését, TV falraszerelését a vagy az átmeneti kert-, növénygondozást fedi le.

Hogyan zajlik általában egy költözés a MoveArtis Kft.-vel?

A költözés díjmentes konzultációval, felméréssel kezdődik, mert ahhoz, hogy konkrét árajánlatot tudjunk adni, ismerni kell a költöztetendő mennyiséget. Megbeszéljük a részleteket, szolgáltatásokat, az árat. A költözés napján egyenruhás csapatunk megérkezik a megfelelő anyagokkal és dobozokkal felszerelkezve elkezdik helyiségenként a becsomagolást. A bútorokat szükség esetén szétszerelik és csomagolják. Minden egyes tételt számozunk és csomaglistán vezetünk. Az új címen kirakodunk, igény szerint kicsomagolunk, a bútorokat összeszereljük és a hulladékanyagot elszállítjuk. Egy kb. 70 négyzetméteres ingatlanból - bútorozottságtól függően- délután 16 órára már leszállítjuk az ingóságokat. Mindezt úgy, hogy mindeközben ügyfelünknek semmi teendője nincs, nyugodtan végezheti saját munkáját és nem kell akár hetekre is lefárasztani magát. Tudjuk, hogy ügyfelünknek legfontosabb elvárása, hogy megóvjuk a munka során a bútorainkat, személyes tárgyaikat, értékeiket, az emlékeket, amelyeket addigi életük alatt gyűjtöttek össze.

Milyen tanácsot adnál a költözés előtt állóknak?

Gondolják át, hogy mennyit ér a saját idejük és idegrendszerük. Érdemes egy olyan kalkulációt is elvégezni, hogy mennyi munkaórájába kerülne egyedül pakolni és saját szakmájában mekkora bevételkiesést tud egy költözés jelenteni. Ahol családról és a gyerekek ellátásáról is gondoskodni kell, ott külön erőfeszítést igényel a családi élet megszervezése. Kisbabával pedig különösen fontos, hogy minél kevesebb legyen a fennakadás és gyorsan történjen az új kuckó megteremtése.

Azoknak is tudtok segíteni, akik egyedül szeretnének költözni?

Igen, számukra strapabíró és higiénikus profi költöztető dobozokat, csomagolóanyagokat kínálunk webshopunkban. Hasznos lehet a masszív doboz, aminek nem szakad ki az alja, vagy matraczsák, amiben a drága matracunk tisztán érkezik meg a szállítás után is. Sokan szeretik a gardróbdobozt is, amely megspórolja a költözés utáni vasalást, de ruhásszekrénynek sem rossz, amíg meg nem jön az új bútor a régi helyett.

A koronavírus idején is tudtok segíteni a költözésben?

A vírusveszély alatt online video beszélgetés keretében mérjük fel a költöztetendő mennyiséget. A költöztetési koordinátor munkatársaink otthonról dolgoznak. A személyes kontaktus minimalizálására két javaslatunk van. Az egyik, hogy kiszállítjuk a költöztető dobozokat és az ügyfél becsomagol saját maga, és video beszélgetésben látjuk el tanácsokkal, segítjük hasznos a profi csomagolás érdekében. Ha ügyfelünk szeretné, hogy mi csomagoljunk akkor munkatársain maszkban és kesztyűben csomagolnak, sűrűn használjuk a fertőtlenítőszereket, papírtörlőt és folyamatos kötelező kézmosás. Ha megvan a kölcsönös bizalom, az ügyfélnek nem is szükséges jelen lennie. Sokszor volt már, hogy az ügyfelünk átadta a kulcsát és csak annyit mondott: viszlát az új helyen!

Van olyan kedvenc történeted, amit szívesen megosztanál olvasónkkal a költöztetés kapcsán?

Pár éve költöztettünk egy amerikai családot. A házukban a lépcsőforduló annyira szűk volt, hogy az óriási méretű kanapéjukkal bármennyire is figyelt csapatunk, megsértette a falat. Személyesen mentem ki elnézést kérni és ellenőrizni a hiba javítását. Akkor ügyfelünkkel kellemesen elbeszélgettem és kiderült, hogy mindketten szeretünk zenélni és ő szövegeket is ír. Végül ez a kis falsérülés egy barátság kezdete lett és jó pár éven át együtt zenéltünk, dalokat írtunk, sőt még volt egy közös stúdiófelvételünk is.

Köszönjük a beszélgetést!

(x)